Jump to menu Jump to content
ArchivArrowArrow downCloseFacebookFullscreenInstagramMagnifierMinusNextNumberOverviewPinterestPrevQuote 1Quote 2Social MediaShareTwitterUpdatesWienerberger LogoYouTubeYoutubeLinked In
Editorial 02-2018

Keramiek voor smart cities en village marketing

Een integrale oplossing voor een gezonde en vitale stad. Zo omschrijft TNO ‘smart cities’. Bereikbaarheid, leefbaarheid en duurzaamheid zijn innig verbonden met luchtkwaliteit, geluid en energievoorziening. Opgeteld heeft het invloed op de gezondheid van inwoners en de economische vitaliteit van de stad.

Kleinere kernen investeren juist in hun intrinsieke kwaliteiten. Rust, karakter en veiligheid zorgen voor onderscheidend vermogen en zo voor nieuwe inwoners en meer bezoekers. Waarden die via ‘village marketing’ dapper worden uitgedragen.

De hoogconjunctuur zorgt voor een brede inhaalslag voor gemeentelijke infraprojecten en herontwikkeling. Oude industriële gebieden krijgen nieuwe woon-werk functies. Dorpspleinen worden in ere hersteld; van functioneel naar mooi, van parkeerplaats naar een lekkere ruimte waar het weer goed toeven is.

De investeringen in een kwalitatieve buitenruimte lonen. Bij die opwaardering kiezen gemeenten vaker voor gebakken straatsteen. Wienerberger helpt graag bij het kiezen van passende keramische bestrating. Met alle mogelijkheden om Nederland te verduurzamen en mooier te maken.

Inspiratie voor keramiek in de openbare ruimte, dat willen graag laten zien. Veel leesplezier.

Daan Elstak